Bilerne
Startside ] [ Bilerne ] Aviserne skrev.... ] Landkortet ] Gæstebogen ] DK´s hemmeligste... ] Slut på 4 sjove år ]


Bilerne var det central punkt i underholdning. De blev hentet ved ophuggerne og ofte sponsoreret af det lokale erhvervsliv. I starten var standen god, da mange havde kørt rundt på vejene få dage før. De var skrottet til fordel for den skrotningspræmie, staten havde udsat til de indregisterede biler, der blev skrottet. Senere skulle der arbejdes lidt mere for at få dem køreklar.

Benzintankene blev som det første afmonteret. En let opgave på en Lada, da der kun skal løsnes en enkelt skrue. Noget sværere kunne det være, hvis der var mange rustne bolte, og enkelte gange måtte de ellers efterhånden så erfarne "mekanikere" give op. Tanken blev tømt, og halvt fyldt med sand så der ikke gik ild i noget.

En reservedunk blev herefter monteret i kabinen, med direkte slange til benzinpumpen. Så kunne man hele tiden holde øje med benzinstanden, og tage dunken med ud, hvis der skulle opstå problemer. Samtidig undgik man at benzinrør under bilen knækkede og uskadeliggjorde bilen.

Til sidst kunne hver kører "modificere" sin bil, med ekstra sprinklere der vendte frem eller til siden, døre der kunne åbnes med snoretræk og kasteskyts ved hånden.

Et kig på nogle af de mange biler der gik til:

Så er der varmt vand til kaffen....


Jeg skal gi´ dig skal jeg!

Hov, det er mit bagagerum.

Ladaer i Thorning

Et ægte ringvrag.

Bokseringen var af stålwire, spændt ud med meterlange jordspyd, og en stor sikkerhedszone til publikumshegnet.